9. KLASS KÄIS TARTU ÜLIKOOLIS TÖÖTUBADES

9. KLASS KÄIS TARTU ÜLIKOOLIS TÖÖTUBADES

Psühhobuss

Üheks töötoaks oli psühhobuss. Seal räägiti kõigepealt natuke psühholoogiast ja inimese mõttetegevusest. Hiljem näidati suurel ekraanil vahvaid videoid ja illusioone ning saime teha ajupetvaid katseid. Meile räägiti inimese reaktsiooni kiirusest, seoste loomisest ajus ja tegevustest, mida me automaatselt teeme. Nimelt me hakkame automaatselt sõnu nähes neid lugema. Seoses sellega proovisime öelda tähtede värvi, mitte sõna tähendust. Näiteks oli sõna „roosa“ kirjutatud rohelise värviga ja me pidime ütlema roheline, kuid meie aju hakkas automaatselt lugema roosa ja kõik läks sassi.

Elustamise ja veregruppide töötuba

 Anet, Laura, Iti-Riin ja Jane käisid elustamise ja veregruppide töötoas. Mida me seal tegime? Algselt  tutvustati,  mida me tegema hakkame ja kuidas. Natukene tutvume elustamise ja natuke veregruppide määramisega. Pärast seda jagati meid kahte gruppi. Ühed hakkasid elustamist õppima ja teised alustasid oma veregrupi määramist. Alustasime veregruppide määramisest. Algul jagati meile alused ja kolm vedelikku, mis määrasid veregrupi. Üllatuseks tuli see, et me pidime enda veregruppe määrama ja selleks pidime me kas ise võtma oma näpult proovi või laskma noortel tudengitel võtta meie verd. Muidugi pidime ka puhastusainega sõrme enne ära puhastama. Kui veregrupp oli määratud, oli vahetus.

Pärast seda alustasime inimese elustamist ja õppisime, kuidas panna inimest külili asendisse. Kuigi oleme seda õppinud juba korduvalt, tegime selle siiski läbi. Rühma juhid olid väga vahvad. Eriti üks neist, kes kiusas natuke Laurat. Kui teised pidi tegema ainult korra selle läbi, pidi tema kaks. Eks see tuli ka sellest, et Laura oli natuke arg.

Kas geeniteadlane on popp olla?

Ekke ja Romet käisid töötoas „Kas geeniteadlane on olla popp?“. Selles töötoas oli väga palju õpilasi, nii et osa pidi istuma laudade peal. Rääkima tuli Tartu Ülikooli geeniteadlane. Ta rääkis meile esitluse abil geeniteadusest. Kuigi praktiline töö puudus, oli väga huvitav.

Keha konflikti olukorras

Mirjam võttis teises sessioonis osa õpitoast „Keha konflikti olukorras“. Seal räägiti, mida  keha teeb, kui ollakse konflikti olukorras. Kaks tüdrukut said näidelda läbi olukorda, milles üks neist oli reaalselt olnud kunagi konfliktis oma emaga. Seda filmiti ja koos analüüsiti tunnuseid, mida inimene sel ajal teeb. Arutati läbi ka seda, kuidas saaks asju rahulikumalt teha. Loeng oli väga tore ja nalja sai ka palju!

Sulle on antud üks keha, kasuta seda õigesti!

Mirjam ja Erik käisid esimeses sessioonis töötoas „Sulle on antud üks keha, kasuta seda õigesti“. Väga palju räägiti füsioterapeudi ametist ja sellest, milline on selleks õppiva üliõpilase elu. Näidati ka internetist võimlemis- ja akrobaatikakava, mida õpilased olid ise välja mõelnud. Anti nõuandeid tervise kohta. Oli väga põnev!

Virtuaalrealistlik maailm

Erik käis teises sessioonis töötoas „Virtuaalrealistlik maailm“. Seal räägiti internetist, et kui palju on see aastatega arenenud. Räägiti Mobile app’ide populaarsusest ja mida keegi milleks kasutab. Hoiatati ka interneti ohtude eest, nt võltskonto, scam, viirused jne. Räägiti sellest, kuidas inimesed kuulsaks on saanud.

9. klass

 

 

 

 

 

You may also like...