REAALAINENÄDAL 2017
REAALAINENÄDAL 2017
Reaalainenädal toimus meie koolis sel aastal 6-10.veebruaril. Ainenädala eesmärk oli jätkata traditsioone ja tekitada huvi reaalainete vastu.
Traditsioonilise nädala korraldamine on 9.klassi projektitegevus, kus abiks aineõpetajad Karin ja Peeter. Ettevalmistused algasid juba 22.detsembri lõimingupäeval, kus teised klassid osalesid õpetajate koostatud projektitegevustes, aga 9.klass koostas ise projekti. Uurimistöö ja ajurünnaku järel tekkis otsus viia läbi igas klassis üks põnev ja ebatraditsiooniline tund, milles on nii matemaatikat kui keemiat, füüsikat ning praktilist tegevust. Tundide sisuline ettevalmistus toimus jaanuaris ning see nõudis tõsist pingutust.
Plaani sai võetud ka praktiline ehitamise võistlusülesanne õpetaja Peetri eestvedamisel. Võistlusülesande täitmiseks sai iga klass paki pikki grilltikke ning liimipüstolid. 5.-9.klassil tuli ehitada ühe meetri pikkune sild, mis kannaks võimalikult suurt koormust, 1.-4.klassil aga võimalikult kõrge torn. 17.veebruaril toimus sildade koormustest, kõige tugevam oli kuuendike sild, see pidas vastu vähemalt 3 kg. Nooremate klasside tornid olid päris kõrged, hästi korrapärase ehituse poolest jäi silma kolmandike torn. Õpetaja Peeter tahtis selle ülesande käigus tegelikult näha iga klassi kui meeskonna koostöö oskust.
Tunnid viidi läbi järgmiselt:
1.klass Kaisa – kujundite mäng, interaktiivne mäng arvudega – lastele meeldis nii väga, et õpiti lisaks inglise keelt ning laulu.
2.klass Cärolin – Kahhoot Päikesesüsteemist, Paint´i programmis kujunditega joonistamine, GeoGebra programmi uurimine.
3.klass Reili – Kahhoot, QR koodi mäng koolimajas – tunni alguses olid arvutid aeglased, aga liikumismäng läks ilusti.
4.klass Gabriel – küsimused, põhiülesanne tööleht “teadmiste takistusrada” – tiimitöö oli edukas, viperusi ikka tekkis, aga kõik läks üldiselt hästi.
5.klass Hendrik – klassiruumi ruumala mõõtmine, Kahhoot, animeerimine GeoGebras – tund oli huvitav ja õpilased õppisid midagi uut.
6.7.klass Karl-Markus – QR koodi mäng koolimajas (oli 10 koodi, 6 võistkonda seitsmendikust kapteniga) – ühel võistkonnal jäi üks kood leidmata, aga kokkuvõtteks läks päris hästi.
8.klass Kenter – kuldvillaku mäng võistkondades, teemadeks reaalained, Pühajärve Põhikool, varia – küsimused olid põnevad ja õpilased väga aktiivsed.
9.klass õp Karin – Kahhoot (õpilaste soovil), tutvumine väikeste OZOBOT robotitega ning programmeerimisega – süvenemiseks oli aega küll vähe, aga ehk imeväike pisik jõudis ringi käia.
Läbiviidud tunnid olid omapärased ja huvitavad ning noored õpetajad väga tublid, AITÄH. Suur tänu ka kõigile teistele aktiivse kaasategemise eest 🙂
Reaalainenädala sisse jäi 7.veebruaril toimunud piirkondlik matemaatikaolümpiaad (alates 7.kl, meil osalesid kaks 8.kl õpilast) ning 4.-6.klass osales pranglimise võistluse 3.etapil (staatiline kolmevõistlus 2). Katriin 4.klassist saavutas vabariiklikus arvestuses kõrge 27.koha, super 🙂
Õpetaja Karin ja 9.klass
Vaata (Karin Järv)